Ei käynnisty kun mat +16C

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Makeh
Megasquirttaaja

Ei käynnisty kun mat +16C

Post by Makeh »

Elikkä potilas on toyotan remmiahdettu 4a-gze moottori. Alkoi nyt syksyllä kun kelit viileni niin oireileen siten että ei lähde käyntiin, ei ees yritä kun imuilmanlämpötila on n. +16C :( Sitten kun antaa vähän aikaa jäähtyä tai lämpötila on korkeempi (+10 tai +20) niin ei ole mitään ongelmaa saada käyntiin. Lämpötila anturi on ahtoputkessa just ennen kaasuläppäkoteloa eli moottorista kulkeutuva lämpö sitä vähän lämmittää.

Tänään tosin teki sellasen että sammui tuohon parkkikselle ja mat oli n. +8C eikä lähtenyt millään käyntiin enkä kyllä montaa kertaa yrittänytkään ku oli jo ruudussa auto :D

Tuolla msq. ja logi tiedosto jos vaan linkki toimii. https://skydrive.live.com/?mkt=fi-FI#ci ... 399D%21159

Lämpötilan korjauskarttaa olen yrittänyt säätää suuntaan tai toiseen mutta ei ole mitään vaikutusta käyntiin lähtöön. Myös tämän viewtopic.php?f=6&t=1502&hilit=imuilman ... an+korjaus mukaan olen karttaan laittanut arvot ja asetukset mutta ei vaikututusta.

Mitkä arvot on korjauskartassa vakiona? kun noista nykyisistä en oo ollenkaan varma että mistä ovat :lol:
Teersen Joonas
Kokenut Megasquirttaaja

Re: Ei käynnisty kun mat +16C

Post by Teersen Joonas »

kun laitat mat correction nollaan niin silloin käytössä on megan alkuperänen lämpötilan korjauskartta. jos laitat sinne jotain arvoja niin ne tulee lisänä siihen vakio korjauskarttaan. eli toisin sanoen jätä ne nollaan jos ei heatsoak vaivaa.
Makeh
Megasquirttaaja

Post by Makeh »

Mat correction? En ainakaan löytänyt sellaista asetusta mistään :? Nii siis ms1 hires koodilla oleva purkki kyseessä.

Äsken kävin 4:ssä eri kaupassa niin viimisessä oli varmaan niin lyhyt käynti että ei taas ees yrittänyt käyntiin. 10minuutin odottelun jälkeen hörähti sitte taas heti :D Ei ollut tietokone kytkettynä niin en nähnyt mitä oli lämpötilat :(
Makeh
Megasquirttaaja

Post by Makeh »

Njaa, vika oli nähtävästi sittenkin Cranking Settingsissä eli ei saanut tarpeeksi bensaa starttauksessa lämpösellä koneella eli +71C:n yläpuolella :lol: Huomasin kun tallin pihalla sahasin käyntiin niin lisäsin bensaa jolloin lähti käyntiin :) Viime keväänä säädetty niin että lähti aina hyvin käyntiin vaan kaippa se oon jotakin arvoa muuttanut niin vaikutti tuohon... Täytyy tutkailla tilannetta.
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Mulla Vauxhallissa oli lievästi mystinen starttaus ongelma. Ei liikoja ollut väliä että paljon tai kuinka vähän bensaa lykkii startissa. Aina päivän eka startti lämpötilasta huolimatta oli vaikea. Vikana oli että starttaus ennakko oli liian suuri :) Olin jättänyt sen samaan kuin tyhjäkäyntiennakko. Se nyt ei näköjään ollut hyvästä tuossa brittituotteessa. Pudotin sen niinkin matalalle kuin 4 asteeseen ja a vot. Sitten pystyikin kerta kerralla pudottaa bensamääriä alaspäin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply