Elikkäs mulla on aluillaan nissan sunny b12 coupe johonka tulee tekniikaksi ca18de moottori ahdettuna ja myös 1.8gti mallin viskolukkovaihteisto ja kilpaa tullaan kaikenkukkuraksi ajaamaan
aloitetaan tästä että haluan varmistaa vaihteiston kestävyyden alkuperäisiä vääntömomentteja huomioiden
ja näin tulen siihen tulokseen että 2 vaihteella en voi olla täysin varma kestääkö laatikko laskelmien mukaan 400nm jotenka pitää saada rajoitettua ainoastaan 2 vaihteella vääntömomenttia 300nm joko ahtopainetta laskemalla tai jotain muuta vaihtoehtoa mikä olisi automaattinen ja mielellään edullisesti toteutettavissa isommilla vaihteilla ei tarvitse tätä miettiä kun laskujen mukaan jäädään turvalliselle alueelle ymmärtäen välitys suhteen vaikutuksen 1 vaihdetta ei edes huomioida muussa kuin laskujen lähtökohdassa kun tällä vaihteella suurin rasitus tulee. elikkä ratasvälitys x moottorin nm x perävälitys = ulostuloakseliin kehittyvä max voima
esimerkiksi
vakio moottori 157nm
1vaihde
3.286 x 157nm x 4.167 = 2149.76nm ulostuloakseliin max kohdistuva voima
tavoiteltu moottori 400nm
1vaihde
3.286 x 400nm x 4.167 = 5477,10nm ulostuloakselin max kohdistuva voima
elikkä en voi olettaa vaihteiston varmuuskertoimeksi 50%+
tarkoitus toteuttaa
1vaihde
ajellaan varovasti

2 vaihde
1.850 x 300nm x 4.167 = 2312,68nm ulostuloakselin max kohdistuva voima
3 vaihteella ja ylemmillä moottorin huipputeho elikkä 400nm
3vaihde
1.273 x 400nm x 4.167 = 2121,83nm ulostuloakseliin max kohdistuva voima
näin siis voidaan vetää lenkkari lattiassa miettien että vakiomoottori kehittää suurinpiirtein yhtäsuuren voiman ykkös vaihteella

tulee todenäköisesti ms2 prosessorilla ja 3 piirilevyllä megasquirt (tämänki valinnassa voisi auttaa/ ehdoittaa ilman muuta tämän hetkinen valinta peruste on myyjän suositus)
elikkä mulla ei oo mitään kokemusta megasquirtista saatikka mistään muusta moottorin ohjauksesta nyt kaivataan vinkkejä ohjelmointi kikka guruilta
