Eli asennus on tehty moottoripyörään GSF1200 turbo. Mega I v3.0, 3bar map. Laajakaista lambada.
Muutamia kilsoja ajeltu ja toimii ihan ok pienillä kuormilla kaikilla kierroksilla mutta kun MAP tieto menee yli 100 kpa eli ahdot alkas, loppuu bensansyöttö kuin seinään.
Lambda ohjaus pitäs olla pois käytöstä, VE kartta on mutettu 11 ooo rpm ja yli 200 kpa asti.
Luulen että joku asetus on vielä pielessä? Myös hieman kummastuttaa että Mega Logia katsoessa MAP 100 kpa arvolla käyrä on jo ihan ikkunan katossa, miten siellä olisi edes tilaa esim. 150 kpa arvoille? Joku softa juttu?
ahdoilla polttoaine lopuu
Moderator: Masi_K
ahdoilla polttoaine lopuu
MegaTurbo Bandit 1200
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Taitaa olla over boost protection päällä?
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Ahaa, sellanenhan löytyy Advanced valikosta kun oikein tutkii
Jäänyt koko valikko unholaan kun totesin sisältävän ilokaasu, vesiruisku ym. juttuja. Pitääpä illalla tsekata moposta toi...

MegaTurbo Bandit 1200
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Kannatta käydä KAIKKI valikot ajatuksella läpi.
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Ei ollut kiinni Over Boost Protectionista. Arvo on nyt 135 eli pitäs antaa mennä ahdoille. Tarkoittaako tämä muuten absoluuttista painetta, eli silloin saisi olla 35 kpa ylipainetta (0,35 bar)?
Koitin sitä nostaakin mutta ei vaikutusta. Logi näyttäs että kun TP tiedon mukaan ollaan kiihdyttämässä ja RPM nousee tasaisesti, heti 100 kpa:n kohdalla AE "flag" putoaa pois ja suuttimien DC putoaa alaspäin(ei minimiin) ja AFR menee 19.9:1 eli soppa loppuu.
Täytyy varmaan myös käsipumpulla pumpata MAP:lle ja tsekata anturin toiminta.
Joku toinenkin juttu on asetuksissa pielessä. Kone käynnistyy ja käy vain kun "RPM Based Accel" on valittu, normal AE kone vain yskii hieman eikä käynnisty ?! Oisko tämä yhteydessä tuohon ahtamisongelmaan... RPM based Accell neuvotaan ottamaan käyttöön "kireissä koneissa". Onhan mopon koneet aika korkea viritteisiä mutta kait se pitäs jotenkin toimia myös Normal AE:llä? Kokemuksia tästä asetuksesta?
Koitin sitä nostaakin mutta ei vaikutusta. Logi näyttäs että kun TP tiedon mukaan ollaan kiihdyttämässä ja RPM nousee tasaisesti, heti 100 kpa:n kohdalla AE "flag" putoaa pois ja suuttimien DC putoaa alaspäin(ei minimiin) ja AFR menee 19.9:1 eli soppa loppuu.
Täytyy varmaan myös käsipumpulla pumpata MAP:lle ja tsekata anturin toiminta.
Joku toinenkin juttu on asetuksissa pielessä. Kone käynnistyy ja käy vain kun "RPM Based Accel" on valittu, normal AE kone vain yskii hieman eikä käynnisty ?! Oisko tämä yhteydessä tuohon ahtamisongelmaan... RPM based Accell neuvotaan ottamaan käyttöön "kireissä koneissa". Onhan mopon koneet aika korkea viritteisiä mutta kait se pitäs jotenkin toimia myös Normal AE:llä? Kokemuksia tästä asetuksesta?
MegaTurbo Bandit 1200
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Laita lokia tapahtumasta. Kuvauksesi perusteella sinulla on kiihdytysrikastus aivan liian herkälle säädetty ja kartta itsessään on aivan liian laihalla. Koita ottaa kiihdytysrikastus pois kokonaan ja säädä kartat kohdilleen.
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Vähän edistystä. Sain RPM based Accelin pois. Normal AE käyrän mukaan ruuttas polttoainetta liikaa ja kone tukehtui (DC 70 pienellä kaasukahvan liikkeellä). Otin kiihdytysrikastukset pois (käyrät alas) ja nyt käy "normal AE" asetuksella. Koko VE karttaa heitin 20% rikkaammalle.
(Kylmäkäyntirikastus on aika OK, VE karttaa alan tietty säätää vasta kuin lämmitysrikastus loppunut)
Mutta, koeajolla taas sama juttu, 100 kpa ei ylity, bensasyöttö jää samalle tasolle vaikka, RPM koittaa nousta. Seokset sitten 22:1 eli hyytyy täysin.
Nyt alkaa tuntua että olen tehnyt VE kartan X-Y akselien muutokset väärin?
Aivan alussa VE kartan max. MAP arvo oli muistaakseni se 100 kpa ja RPM 6000. Muutin ne korkeammaksi klikkailemalla uudet arvot VE kartan laatikoihin, mutta meneekö se niin helposti ?!
Pitäskö käyttää VE Generaattoria tai muuttaa jotain tiedostojen asetuksia että Mega oikeasti tajuaa korkeammat MAP arvot? Tune file asetuksissa on oikea 300 kpa MAP.
Loggausta en nyt jaksanut laittaa koska tuunausläppärillä ei pääse nettiin, ei ole USB portteja tms. Vain CD:llä saa softaa sisään tai ulos, mutta siinä on suora RS232-sarjaportti jolla yhteys Megaan pelaa helpommin
Ps. Lievää hakemista kun ekat Mega tuunaukset. Aikaisemmin roplannut hieman mm.AEM ja Motec boxeja...
(Kylmäkäyntirikastus on aika OK, VE karttaa alan tietty säätää vasta kuin lämmitysrikastus loppunut)
Mutta, koeajolla taas sama juttu, 100 kpa ei ylity, bensasyöttö jää samalle tasolle vaikka, RPM koittaa nousta. Seokset sitten 22:1 eli hyytyy täysin.
Nyt alkaa tuntua että olen tehnyt VE kartan X-Y akselien muutokset väärin?
Aivan alussa VE kartan max. MAP arvo oli muistaakseni se 100 kpa ja RPM 6000. Muutin ne korkeammaksi klikkailemalla uudet arvot VE kartan laatikoihin, mutta meneekö se niin helposti ?!
Pitäskö käyttää VE Generaattoria tai muuttaa jotain tiedostojen asetuksia että Mega oikeasti tajuaa korkeammat MAP arvot? Tune file asetuksissa on oikea 300 kpa MAP.
Loggausta en nyt jaksanut laittaa koska tuunausläppärillä ei pääse nettiin, ei ole USB portteja tms. Vain CD:llä saa softaa sisään tai ulos, mutta siinä on suora RS232-sarjaportti jolla yhteys Megaan pelaa helpommin

Ps. Lievää hakemista kun ekat Mega tuunaukset. Aikaisemmin roplannut hieman mm.AEM ja Motec boxeja...
MegaTurbo Bandit 1200
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Katso lokista että mikä aktivoituu kun 100kPa ylitetään. Laita overboost protection maksimiin (300kPa?).
Re: ahdoilla polttoaine lopuu
Mitä login mukaan tapahtuu ruiskutusajalle kun mennään yli 100kPa? Putoaako se, pysyykö samana vai kasvaako kuten voisi olettaa? Tällä siis koitan haarukoida sitä, että onko ongelma siinä, että Mega komentaa bensansyöttöä pienemmälle vai eikö bensaa mene koneeseen vaikka Mega koittaa lisätä syöttöä.
Jos asustelet Tampereen lähistöllä, niin poikkea vaikka käymään, jos ei meinaa alkaa selviämään. Voidaan katsoa perusjutut kerralla järjestykseen.
Jos asustelet Tampereen lähistöllä, niin poikkea vaikka käymään, jos ei meinaa alkaa selviämään. Voidaan katsoa perusjutut kerralla järjestykseen.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85