Potilaana 2.0 DOHC sierra, alkuperäsellä 36-1 triggeripyörällä ja VR-anturilla, signaalimuuntimena on tuo v3.0 kortin oma kytkentä. Alkuperäisellä boksilla kierroksia tulee normaalisti tappiin asti, mutta megan kanssa tökkää 4300rpm kohdalle. Ihan kun olis rajotin päällä. Skoopilla koitin kattella prossulle meneviä pulsseja, mutti ainakin sillä hetkellä näytti että kaikki pulssit tulee perille, eikä häiriöitä.
Megan omat mittarit ei sekoile, kierroslukumittari vaan pysähtyy siihen 4300 ja saa sen juur ylikin kun polkee kaasun pohjaan. Ennakko pysyy paikallaan, dutycycle pysyy paikallaan, mikään ei hypi.
Purkissa sisällä uusin extra.
Onko tossa ms1:ssä jotain toimintoo, millä saa katteltua tuleeko ongelma triggauksesta vai jostain muusta? MS2:ssahan on lost sync-laskuri.
Kortin potikoita säätämällä vika ei muutu tai siirry mitenkään, eikä C31 olemassaolo tai muuttaminen tuntunu vaikuttavan mitenkään. suurentaa en o koittanu kovin paljoa, auttaisko se?
MS1 V3.0 Triggeri? - olikin sytkäongelma. *Ratkaistu*
Moderator: Masi_K
MS1 V3.0 Triggeri? - olikin sytkäongelma. *Ratkaistu*
Last edited by olafu on Sun Mar 04, 2012 13:41, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
Eihän sulla ole mikään rajoitin päällä?
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
hard limiter 8000 ja soft limiter on nostettu 25500rpm, launch control ei ole päällä, boost protection ei ole päällä. Traction control ei ole päällä.
Kipinä tai kipinöitä sieltä ainakin katoaa, auton oma mittari liikehtii vähän levottomasti vian ilmetessä. Ylemmässä viestissä siis tarkotin megan mittaria, se ei heilu mihinkään.
Dwell käydessä 4ms, näyttäs toteutuvankin. Kipinä on vahva, onglemaan ei vaikuta vaikka johtoa nostaa vähän puolasta, ainoa että 4300 jälkeen kipinän, tai oikeestaan puolasta tulevan valokaaren kirkkaus himmenee. Ilmeisesti johtuu vaan siitä, että välistä puuttuu yksittäisiä kipinöitä. Puolan pääteaste alkuperäinen, puola(öljytäytteinen) ja virranjakaja(koostuu pelkästä pyörijästä ja kannesta) alkuperäiset.
Kipinä tai kipinöitä sieltä ainakin katoaa, auton oma mittari liikehtii vähän levottomasti vian ilmetessä. Ylemmässä viestissä siis tarkotin megan mittaria, se ei heilu mihinkään.
Dwell käydessä 4ms, näyttäs toteutuvankin. Kipinä on vahva, onglemaan ei vaikuta vaikka johtoa nostaa vähän puolasta, ainoa että 4300 jälkeen kipinän, tai oikeestaan puolasta tulevan valokaaren kirkkaus himmenee. Ilmeisesti johtuu vaan siitä, että välistä puuttuu yksittäisiä kipinöitä. Puolan pääteaste alkuperäinen, puola(öljytäytteinen) ja virranjakaja(koostuu pelkästä pyörijästä ja kannesta) alkuperäiset.
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
Nyt meinaan koittaa orkkisboksin omalla signaalimuuntimella. Sais vähän rajattua tota vikaa, jos se nyt kuitenkin on triggeriongelma. Mitäs tolle ton megan kytkennälle pitäs tehdä että sen saa toimiin, jos vika onkin siinä?
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
Orkkis boksin triggerimuunnin antaa ulos 0-4.5V kanttiaaltoa, kytkin sen prossulle. Tulos sama, 4300 ja siinä ampuu putkeen. Jos kokeilis vaan ajaa ohjelman uusiks...
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
Ohjelma ajettu uusiks. Ei toimi.
Mittailin aluks vaan megan ohjausnastalta noita latausaikoja, mutta nyt katsoin puolalta. Siellä tapahtuukin sitten jotain ihan kummallista, latausajat ei täsmää ohjaussignaalin kanssa. Latausajat on puolalta mitattuna mitä sattuu, ihan kun olis ohjaus väärin päin.
Kuitenkin moduli antaa signaalijohdosta ulos 12 volttia sen ollessa ecusta irti, joten sitä ei vissiin parane maassa makuuttaa moottorin seistessä... Vois kuvitella että sitä maadoittamalla kytketään ensiovirtaa. Taitaa olla jotain älyä sittenkin tossa orkkis "kivessä" sisällä... Tutkitaanpas miten orkkis ecu sitä ohjaa
EDIT:
Jovain. Vittu kun kaikkia perusasioita ei aina tu mitattua, ainoo mutu koko projektissa ja aikaa on tuhraantunu ihan helvetisti.
Alkuperäinen ecu maadoittaa ohjausnastan kun virta kytketään päälle, moottorin käydessä ulos tulee kanttiaaltoa 50% pulssisuhteella ja kipinä tulee ohjauspulssin nousevalla reunalla. Alkuperäinen pääteaste huolehtii dwellistä ja ensiövirran rajoituksesta, lisäksi katkasee ensiövirran pehmeästi, mikäli ohjausnastassa ei hetkeen ole säpinää. Tällöin ei tule kipinää.
Saakelin paska kun ei ymmärtäny edes kärähtää väärästä käytöstä, vika olis korjaantunu heti kun tilalle olis tullu tyhmä "transistori". Sellaiseksihan sitä alkuperäistä pääteastetta niin vahvasti luulin, ettei tullut mieleen tarkistaa.
Siltikin, vaikka laittaa fixed duty 50% niin skoopilla katottuna yksittäisiä kipinöitä alkaa jäämään pois tietyn kierrosluvun jälkeen. Nyt kiertää puhtaasti 4500 asti nelipyttysenä ja siitä 7500 asti vajaapyttysenä. Vittu mitä vehkeitä. Skoopilla näkee ihan suoraan että puolalle ei tule ohjausta, vaikka purkki antaa modulin ohjausnastaan käskyä.
Kun oikein helvetin tarkkoja ollaan, niin EEC-IV antaa 51% pulssia @5000r ja tyhjäkäynnillä 56%. Mega 49-50% kierrosluvusta riippumatta. Taitaa olla peli menetetty ton orkkis syttymodulin kanssa, ilmeisesti sieltä EEC-IV:stä tulee tietyin väliajoin joku eripitunen pulssi mikä kertoo tolle motorcraftin modulille jonkun oleellisen asian, tai sitten se todellakin on tosta parista prosentista kiinni.
Mittailin aluks vaan megan ohjausnastalta noita latausaikoja, mutta nyt katsoin puolalta. Siellä tapahtuukin sitten jotain ihan kummallista, latausajat ei täsmää ohjaussignaalin kanssa. Latausajat on puolalta mitattuna mitä sattuu, ihan kun olis ohjaus väärin päin.
Kuitenkin moduli antaa signaalijohdosta ulos 12 volttia sen ollessa ecusta irti, joten sitä ei vissiin parane maassa makuuttaa moottorin seistessä... Vois kuvitella että sitä maadoittamalla kytketään ensiovirtaa. Taitaa olla jotain älyä sittenkin tossa orkkis "kivessä" sisällä... Tutkitaanpas miten orkkis ecu sitä ohjaa

EDIT:
Jovain. Vittu kun kaikkia perusasioita ei aina tu mitattua, ainoo mutu koko projektissa ja aikaa on tuhraantunu ihan helvetisti.
Alkuperäinen ecu maadoittaa ohjausnastan kun virta kytketään päälle, moottorin käydessä ulos tulee kanttiaaltoa 50% pulssisuhteella ja kipinä tulee ohjauspulssin nousevalla reunalla. Alkuperäinen pääteaste huolehtii dwellistä ja ensiövirran rajoituksesta, lisäksi katkasee ensiövirran pehmeästi, mikäli ohjausnastassa ei hetkeen ole säpinää. Tällöin ei tule kipinää.
Saakelin paska kun ei ymmärtäny edes kärähtää väärästä käytöstä, vika olis korjaantunu heti kun tilalle olis tullu tyhmä "transistori". Sellaiseksihan sitä alkuperäistä pääteastetta niin vahvasti luulin, ettei tullut mieleen tarkistaa.
Siltikin, vaikka laittaa fixed duty 50% niin skoopilla katottuna yksittäisiä kipinöitä alkaa jäämään pois tietyn kierrosluvun jälkeen. Nyt kiertää puhtaasti 4500 asti nelipyttysenä ja siitä 7500 asti vajaapyttysenä. Vittu mitä vehkeitä. Skoopilla näkee ihan suoraan että puolalle ei tule ohjausta, vaikka purkki antaa modulin ohjausnastaan käskyä.
Kun oikein helvetin tarkkoja ollaan, niin EEC-IV antaa 51% pulssia @5000r ja tyhjäkäynnillä 56%. Mega 49-50% kierrosluvusta riippumatta. Taitaa olla peli menetetty ton orkkis syttymodulin kanssa, ilmeisesti sieltä EEC-IV:stä tulee tietyin väliajoin joku eripitunen pulssi mikä kertoo tolle motorcraftin modulille jonkun oleellisen asian, tai sitten se todellakin on tosta parista prosentista kiinni.
Last edited by olafu on Tue Aug 28, 2012 17:53, edited 1 time in total.
Re: MS1 V3.0 Triggeriongelmaako?
Ny on dwell control käytössä ja modulina joku mikälie kiinankopio-bosch. Nyt kiertää kirkkaasti rundarin pohjaan 
