
Skodaan Ruutta?
Moderator: Masi_K
Skodaan Ruutta?
Ajattelin kysästä että kuinka onnistuis megaruutan asentaminen tuommoseen 86 mallin takatuuppari Skodaan? Kansi on 5 reikänen eli 3 pakokanava- ja 2 imukanava reikää. Täytyiskö laittaa sitte vain kaks suutinta? Alunperin tuossa on Jikovin kaasari...
Alko kiinnostaan aika lailla toi ruisku.

Tosimiehet ajaa takamoottorisella autolla!
Projektina: Skoda 120 L -86
Projektina: Skoda 120 L -86
Joko noin kuten TVH ehdotti (jako on sama kuin Taunuksen Weberissä eli sopivia valmiitakin kaasuläppärunkoja voisi 90-luvun monojeteistä löytyä), tai sitten kumpaankin imukanavaan yksi suutin ja 4squirts/cycle jolloin pytyillä on parempi mahdollisuus saada tasavertainen määrä bensaa. Mini-rakentajat painivat saman ongelman kanssa, heiltä voisi löytyä vihjeitä. Tai sitten voisi tutkia sopiiko Favoritin/Felician 8-reikäinen alukansi heittämällä alkuperäisen tilalle.
suht hyvin saa toimiin tolla jälkimmäisellä konstilla jos imukanavat ovat kannessa riittävän pitkät. omassa imusarjassa nuo yhistyy niin että 1 ja 2 tulee noin 15cm putkilla ja yhistyy yhteen putkeen jossa on suutin. kolmonen ja nelonen samallailla tietty. Minulla tälläinen kötöstys toimii ainakin paremmin kuin kaasari mutta kunhan saan sopivat suuttimet halvalla niin täytyy muuttaa systeemi neljälle suuttimelle ja kokonaan omille imuputkille. Jos kanavat ovat liian lyhyitä(alle 10cm) ja yhdistyy liian aikaiseen niin sitten toi kaasuläppä kotelo vois olla parempi.