Skodaan Ruutta?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jukki
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Tue Aug 02, 2005 11:34
Location: Karvia
Contact:

Skodaan Ruutta?

Post by Jukki »

Ajattelin kysästä että kuinka onnistuis megaruutan asentaminen tuommoseen 86 mallin takatuuppari Skodaan? Kansi on 5 reikänen eli 3 pakokanava- ja 2 imukanava reikää. Täytyiskö laittaa sitte vain kaks suutinta? Alunperin tuossa on Jikovin kaasari... :lol: Alko kiinnostaan aika lailla toi ruisku.
Tosimiehet ajaa takamoottorisella autolla!

Projektina: Skoda 120 L -86
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Varmaan kätevintä tehdä ylimääräsestä kaasarista kaasuläppäkotelo jossa on suuttimet läppien yläpuolella.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Joko noin kuten TVH ehdotti (jako on sama kuin Taunuksen Weberissä eli sopivia valmiitakin kaasuläppärunkoja voisi 90-luvun monojeteistä löytyä), tai sitten kumpaankin imukanavaan yksi suutin ja 4squirts/cycle jolloin pytyillä on parempi mahdollisuus saada tasavertainen määrä bensaa. Mini-rakentajat painivat saman ongelman kanssa, heiltä voisi löytyä vihjeitä. Tai sitten voisi tutkia sopiiko Favoritin/Felician 8-reikäinen alukansi heittämällä alkuperäisen tilalle.
Ridge
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Sun Mar 06, 2005 19:09
Location: Karstula

Post by Ridge »

suht hyvin saa toimiin tolla jälkimmäisellä konstilla jos imukanavat ovat kannessa riittävän pitkät. omassa imusarjassa nuo yhistyy niin että 1 ja 2 tulee noin 15cm putkilla ja yhistyy yhteen putkeen jossa on suutin. kolmonen ja nelonen samallailla tietty. Minulla tälläinen kötöstys toimii ainakin paremmin kuin kaasari mutta kunhan saan sopivat suuttimet halvalla niin täytyy muuttaa systeemi neljälle suuttimelle ja kokonaan omille imuputkille. Jos kanavat ovat liian lyhyitä(alle 10cm) ja yhdistyy liian aikaiseen niin sitten toi kaasuläppä kotelo vois olla parempi.
Post Reply