Hep!
Onko vika, ominaisuus vai käyttäjän virhe kun syttykarttaan ei voi laittaa esim. arvoa 14,5, ei pisteellä eikä pilkulla erotettuna. Vain tasalukuja?
megatunen versio 2.25p3 käytössä.
-eemeli-
syttykarttaan vain tasalukuja?
Moderator: Masi_K
Megan ominaisuuksiinhan kuuluu, että kartan arvot asetuspisteiden välillä ekstapoloidaan... Jos esim. sytkäkartalla on pisteessä ennakko 20 astetta ja seuraavassa 21 astetta, niin asetuspisteiden välitilassa toimiessa käytettävä ennakko ekstrapoloidaan näiden väliin. RPM ja MAP asetuspisteet oikein valitsemalla saa passattua kartat kohdalleen, jos vaan laskennassa resoa riittää.
Eli mikäs se resoluutio Megan laskennassa onkaan?
Eli mikäs se resoluutio Megan laskennassa onkaan?
Mitähän hyötyä sitten olisi saada säädettyä ennakkoa tarkemmin kuin asteen tarkkuudella?
Kun oikea ennakko on löytynyt niin ei sieltä kyllä asteen muutoksella saada kuin 0,5 % muutoksia tehossa. Ja kunnolla viilatuista vaparikoneista kun hakee ennakot kohdalleen tehon perusteella ja ottaa pari astetta varmuudeksi pois niin tehoa yleensä häviää prosentin ja kahden väliin. Kuitenkin kun otetaan tuo 2 astetta pois ennakosta nakutusriski on jo olematon. Ja tuolasta tehon muutosta ei kukaan tunne ajossa, eikä se vaikuta kilvanajossa tuloksiinkaan, paitsi monessa tapauksessa positiivisesti kun ei koneet paukahtele...
Kun oikea ennakko on löytynyt niin ei sieltä kyllä asteen muutoksella saada kuin 0,5 % muutoksia tehossa. Ja kunnolla viilatuista vaparikoneista kun hakee ennakot kohdalleen tehon perusteella ja ottaa pari astetta varmuudeksi pois niin tehoa yleensä häviää prosentin ja kahden väliin. Kuitenkin kun otetaan tuo 2 astetta pois ennakosta nakutusriski on jo olematon. Ja tuolasta tehon muutosta ei kukaan tunne ajossa, eikä se vaikuta kilvanajossa tuloksiinkaan, paitsi monessa tapauksessa positiivisesti kun ei koneet paukahtele...
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

tasaluvuista
Hep!
Sillähän minä noita ei-tasalukuja halusin, ko map-arvon muuttuessa tuota ennakkoa matalilla kierroksilla, siis etenkin tyhjäkäynnin likellä, ei tekin mieli muutta kovin radikaalisti, ja silloin tulee muutoksesta kulmikas kun saa vaan tasalukuja laitettua.
Jos joku haluaa tulla säätämään mun vaparikoneen täällä Espoossa tasaluvuilla täydelliseen vireeseen niin tervetuloa, vaivasta voi jopa saada pienen korvauksen
-eemeli-
Sillähän minä noita ei-tasalukuja halusin, ko map-arvon muuttuessa tuota ennakkoa matalilla kierroksilla, siis etenkin tyhjäkäynnin likellä, ei tekin mieli muutta kovin radikaalisti, ja silloin tulee muutoksesta kulmikas kun saa vaan tasalukuja laitettua.
Jos joku haluaa tulla säätämään mun vaparikoneen täällä Espoossa tasaluvuilla täydelliseen vireeseen niin tervetuloa, vaivasta voi jopa saada pienen korvauksen

-eemeli-
teg wrote: Ahdetuissa moottoreissa olen nähnyt 2 asteen ennakonmuutoksen vaikuttavan n. 5% vääntömomenttiin samalla kierrosalueella.
Koitin tuossa selvittää sitä että tuo ennakko kun on oikealla alueella niin kahden asteen heitto ei juurikaan enää vaikuta. Ahdetut on tietty erikseen kun niissä on pakko mennä lähelle nakurajaa.
Mutta siltikään ei noita vajaalukuja ole kaivannut

Eemelille: Oen nyt säätänyt ja kasannut useamman kymmenen tapausta ja koskaan ei ole ongelmia vielä tullut tuon kanssa. Ja nyt en enää näe mitään syytä laittaa yhtään vaparikonetta mapin kanssa toimimaan, tps:llä kun saa aina vakaammat seokset (erityisesti tyhjäkäynnillä) ja kartat toimii hallitummin.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni