Bensapumpun ohjaus ongelma
Moderator: Masi_K
Bensapumpun ohjaus ongelma
On hieman ongelmia bensapumpu ohjauksen kanssa Megassa, versio 2.2 ja fuel only moodi.
Megalta tuleva pumpun ohjaus on kokoajan maissa kun boxissa ei ole virtoja. Kun boxiin kytkee virrat päälle, niin ohjaussignaali ei enää ole maissa. Virran tuleminen boxiin ei myöskään aiheuta pumpun päällä olemista vain paria sekuntia. Pumpun lähtö ei mene päälle vaikka autoa starttaa ja vaikka megätune näyttää lähdön olevan päällä (muuttuu vihreäksi alapalkissa kun alkaa starttaamaan ja mega saa kierrosulukutietoa).
Kun boxissa on virrat päällä ja bensapumpun releen nastat kytkee hyppylangalla niin, että rele ja täten myös bensapumppu menee päälle, auton voi startata ja se pyörii ihan OK, eli Mega toimii. Kun moottori pyörähtää, niin Megatunessa lähtö menee vihreäksi. Auto sammuu kun hyppylangan ottaa irti releesta vaikka Megan lähdön pitäisi olla päällä.
Onko Megassa joku komponentti rikki, vai mikä mättää? Itse releelle menevä johto ei ole maissa johtosarjassa.
Oisko kellään ollu samatapaista ongelmaa tai osaisko kukaan sanoa mistä kannattais lähtee kattomaan asiaa? Mitään ihmeellisiä mittalaitteita mulla ei oo.
Stimussa ledit mielestäni palaa ihan OK. Tosin stimussa ei näy jos lähtö on maissa ennenkuin megaan menee virrat..
Megalta tuleva pumpun ohjaus on kokoajan maissa kun boxissa ei ole virtoja. Kun boxiin kytkee virrat päälle, niin ohjaussignaali ei enää ole maissa. Virran tuleminen boxiin ei myöskään aiheuta pumpun päällä olemista vain paria sekuntia. Pumpun lähtö ei mene päälle vaikka autoa starttaa ja vaikka megätune näyttää lähdön olevan päällä (muuttuu vihreäksi alapalkissa kun alkaa starttaamaan ja mega saa kierrosulukutietoa).
Kun boxissa on virrat päällä ja bensapumpun releen nastat kytkee hyppylangalla niin, että rele ja täten myös bensapumppu menee päälle, auton voi startata ja se pyörii ihan OK, eli Mega toimii. Kun moottori pyörähtää, niin Megatunessa lähtö menee vihreäksi. Auto sammuu kun hyppylangan ottaa irti releesta vaikka Megan lähdön pitäisi olla päällä.
Onko Megassa joku komponentti rikki, vai mikä mättää? Itse releelle menevä johto ei ole maissa johtosarjassa.
Oisko kellään ollu samatapaista ongelmaa tai osaisko kukaan sanoa mistä kannattais lähtee kattomaan asiaa? Mitään ihmeellisiä mittalaitteita mulla ei oo.
Stimussa ledit mielestäni palaa ihan OK. Tosin stimussa ei näy jos lähtö on maissa ennenkuin megaan menee virrat..
Tämä on aivan totta ja tarkoitus on Korjata itseltänikin tuo. ja toivoa että auto ei mene katolleen sillä välin... Tosin mikäänhän ei ole niin pysyvää kuin väliaikainen ratkaisuJaska wrote:Näissä kytkennöissä kannattaa aina muistaa se, että kun se kosla on katollaan bensaputki poikki ja roikut siellä vöissä...Neppo wrote:Jees, eli päätin kans mennä siitä, missä aita on matalin. Eli bensapumppu menee päälle kun koslaan laittaa virrat päälle. Mega ei siis ohjaa pumppua.

bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Niinpä. Onneksi autossa kaaret ja 6-pistevyöt ja päävirtkytkin. Jos ei kykene sammuttamaan virtoja, niin sama kai jos se pumppukin pyöriiJaska wrote:Näissä kytkennöissä kannattaa aina muistaa se, että kun se kosla on katollaan bensaputki poikki ja roikut siellä vöissä...Neppo wrote:Jees, eli päätin kans mennä siitä, missä aita on matalin. Eli bensapumppu menee päälle kun koslaan laittaa virrat päälle. Mega ei siis ohjaa pumppua.

Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
ms1 v2. boksilla turbokoneessa pelkkä ruiskutus megalla. Bensapumppu käy sen pari sekkaa. Nostaa painetta sen verran että satunnaisesti auto hörähtää. Ei vaan pyöri bensapumppu pidempään, missä vika lienee.
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
Saako mega kierrosluvun luettua?
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
ahaa, elikkäs ilmeisesti puolalta pitäisi tämä kierroslukusignaali tulla, koska autossa ei ole triggeripyörääkään ollut koskaan, kun sytkä on perinteinen jakajallinen?
Aiemmin pelitti, mutta oiskos nyt joku johto irronnut sitten.
Aiemmin pelitti, mutta oiskos nyt joku johto irronnut sitten.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
Ju vain. Tunerissa pitää näkyä kierrokset, jotta toimii.
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
tää selkis tältä erää. Moottorin maadoituskaapeli oli kokonaan irti. Sitten piti vähän samalla laturinjohtoja korjailla, sekä kojetaulun alta yhtä sulakkeen litiintä, kun sekin pätki. Tämmösii nää vanhat vm. -70 datsunit on 
Opettavaista taas kerran ja huolellisuutta ei liikaa voi korostaa. Seuraavaksi pitäis alkaa miettimään triggeripyörää + edis4. Jos vain kerkeis. Neuvot kuuntelen nöyränä.

Opettavaista taas kerran ja huolellisuutta ei liikaa voi korostaa. Seuraavaksi pitäis alkaa miettimään triggeripyörää + edis4. Jos vain kerkeis. Neuvot kuuntelen nöyränä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
Älä välttämättä laita EDIS4. Volkkarin puola on kätevämpi ja saat ennakot ja rajottimet toimimaan niinku haluat.
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
onko volkkarin puola sama kuin cop tulpanjohdot?
Mistä tämmöset osat voisi löytää sopivasti? EDIS-kamoja niin kovasti kaupataan, mutta tää on hieman vieraampi juttu.
Triggeripyörän volkkarilaisetkin nähtävästi tarttee? Kuinka monta hammasta ok?
Mistä tämmöset osat voisi löytää sopivasti? EDIS-kamoja niin kovasti kaupataan, mutta tää on hieman vieraampi juttu.
Triggeripyörän volkkarilaisetkin nähtävästi tarttee? Kuinka monta hammasta ok?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 157
- Joined: Sun May 10, 2009 19:34
- Location: Mäntsälä / Sälinkää
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
Katoppa tuolta: viewtopic.php?f=11&t=4430
Sama triggeripyörä ja anturi käy ku EDIS:ssä. Sit vaan boxiin pikku modit ja kaks johtoa tonne puolalle.
Säästyy paljolta ylimääräsiltä piuhoilta. EDIS:llä et saa ennakkoa alle 10 asteen etkä pätkittyä sytkää.
Sama triggeripyörä ja anturi käy ku EDIS:ssä. Sit vaan boxiin pikku modit ja kaks johtoa tonne puolalle.
Säästyy paljolta ylimääräsiltä piuhoilta. EDIS:llä et saa ennakkoa alle 10 asteen etkä pätkittyä sytkää.
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
eli purkki ms1 2.2 kyseessä. mitenkäs kun pensapumpun releen heräte johtoon tulee noin 5 volttia? eikös sen pitäny maalla ohjata? ei ainakaan yleismittarilla maadottanu ku tota tutkailin. sitte kokeilin varsin mitata et mitä näyttää volttipuolella. muuten näyttäs toimivan oikein. onko joku säätö vika vai muu?
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
Transistori q3 palanut tai väärin kytketty.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Bensapumpun ohjaus ongelma
juu eli näyttäs olevan transistori palanu. löysin toisen melkein samanlaisen eli kysymys kuuluu onko tolla poikkevuudella tässä aiassa merkitystä. muut arvot ois samat mut tässä ero:
fT transition frequency IC = 20 mA; VCE = 20 V; f = 100 MHz
2N2222 250 - MHz
2N2222A 300 - MHz
siellähän oli toi 2N2222A
fT transition frequency IC = 20 mA; VCE = 20 V; f = 100 MHz
2N2222 250 - MHz
2N2222A 300 - MHz
siellähän oli toi 2N2222A