moottori ikään kuin aivastaa joskus kun laittaa virrat päälle. joko heti tai max sekunnin päästä siitä kun virrat laittaa päälle!! on hieman epäselvä tuo että mistä on kysymys kun toisinaan vaikuttaa sille että imusarjassa polttas. tätä on esiintynyt sekä kylmällä että lämpimällä koneella mutta yleensä lämpimällä. onko ollu samanlaisia oireita kellään? vois ehkä olla et jos kone on jäänyt sammutettaessa kesken imutahdin sellaiseen kohtaan että imuventtiili on vielä auki mutta sylinteriin on kuitenkin imetty jo soppaa et se sen polttas. mutta miksi antaa kipinän kun virrat laittaa päälle vaikka ei ole startattukaan??? kuuluuko sen tehdä niin
edit:eipä sinne kyllä sitä soppaa pitäs jäädä ku kyllähän se kone pyörii aika monta kierrosta vielä sen jälkeen kun polttoaineen tarjoilu ja kipinän jakelu on lopetettu
Tuo että antaa kipinän pian virtojen kytkennän jälkeen on ominaisuus, mega rupeaa ilmeisesti aina lataamaan puolia ja kun dwel aika on saavutettu tai viiveistään kun bensapumppu sammuu puolat puretan ja kipinä syntyy. Mutta ei sen ruiskun kannsa pitäisi pystyä mitään sytyttämään. Tai ehkä jos suutin sattuu priming suihkauksen osoittamaan avoimesta imuvenasta, mutta silloinkin mielestäni varsin harvinaista että seos satuu olemaan tulpan kohdalla syttymis kelpoista. Ladaan aikoinaan kun megaa asentelin niin sytkä tuli ensin käyttöön bensapuolen ollessa kaasareila, niin kerran halkesi painekotelo dumpin kalvo ja ahtoletku kerta räjäyksessä virtoja laittaessa. Kertaakaan ei ole ruiskuna yskäissy.
ei pitäs suihkasta kun mulla on asetus että 2 sekunnin päästä vasta ruikkaa sen yhen annoksen jonnekin sitä bensaa pakosti jää koska vaikka ei laittas autoa käyntiin niin silti haisee huonosti palanut bensa sen aivastuksen jälkeen. nyt sitä ei ole taas ollut pariin päivään ja sit välillä joka kerta ku laitta virrat
Mikähän koodi ohjaimessa on? Vaikuttaa ainakin siltä, että antaa kipinän sytytysvirta kytkettäessä, mahdollisesti myös suuttimet vuotavat - erityisesti jos priming ei ole käytössä.
tuota suuttimien vuotamista en ole tullut muuten edes ajatelleeksi! on nimittäin se 2s viive mulla sen takia että kerkee paine nousta pensakiskossa. se ei nimittäin pysy kun auto ei käynnissä. olen vaan ajatellut et pumppu päästää paineen laskemaan... koodi on 029Y4.
eli sithän siellä sylinterissä suorastaan tulvii jos imuventtiili on auki