MS 2.2 + EDIS4 ongelma

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
oge30
Megasquirt aloittelija

MS 2.2 + EDIS4 ongelma

Post by oge30 »

ongelmana on että ennakko ei muutu lainkaan. se pysyy kuin tatti 10 astetta eyyk. eli siis edisin stanuarvossa, aivan kuin saw johdinta ei olisi. mutta megan sisäinen muutos pitäisi olla kunnossa( jos jollain on kuva fyysisestä muutokseta niin linkkiä kiitos.) sytkäasetukset ovan ohjeen mukaan, paitsi cranking timing ei asetettavissa, mutta ei ilmeisesti tarvitsekaan. megatunen mukaan ennakko säätyy kartan mukaan ja mega saa kierroslukutiedon oikein. koodina on 029q ja kokeiltu on 029y.
EDISIN johdotukset olen tarkastanut moneen kertaan, ne ovat ohjeen mukaan oikein. olen kokeillut useita eri edisin yksiköitä, ei apua. en keksi enää. en löytänyt kunnollista kuvaa 2.2 levystä jossa olisi merkittynä selkeästi x1, x2 xg1, xg2 yms, joten voi olla että olen tarkastanut sen sisäisen muutoksen väärin. kyseessä on jonkun aivan muun kokoama levy. joten jos jollain on ollut saman suuntaisia ongelmia niin valaiskaa. ohjeet joiden mukaan olen johdottanut ym on täältä http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... dissetting Kiitos.

BMW 316 TIC- 85
oge30
Megasquirt aloittelija

Post by oge30 »

nyt on levy tarkastettu. edismuutos on oikein tehty , mutta siinä käytetyt vastukset ovat liian suurella vastusarvolla. voiko tämä vaikuttaa?
leo82
Megasquirttaaja

Post by leo82 »

Eipä paljoa ole vaihtoehtoja kun sisään tulee signaali, joko liian suuri ylös veto vastus aiheuttaa ongelman tai sitten johto poikki megasta ulos tulevasta signaalista. Tai asetukset väärin.
oge30
Megasquirt aloittelija

Post by oge30 »

niin ja miksiköhän R2 vastuksen tilalla on hyppylanka, mielestäni missään ei kehoteta niin tekemään
oge30
Megasquirt aloittelija

Post by oge30 »

noniin. P*rkele, lediä 17 ohjaava transistori (2N 2222A ?) oli ainakin mykkä, huomenna uusi paikalleen ja kokeilemaan. en halunnut lainata muilta ledeiltä.

PS. Toivottavasti ei ole enempää feeluja.
oge30
Megasquirt aloittelija

Post by oge30 »

Vika korjaantui transistorin vaihdolla, sekä pullup vastuksen pienentämisellä. kiitos avusta.
Post Reply