Mekaaninen simulaattori

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
wex4
Megasquirttaaja

Mekaaninen simulaattori

Post by wex4 »

Olen rakentamassa mekaanista simulaattoria, varsinkin sytytys puolen testausta varten, sais ongelmat ratkottua pöydällä.
Nyt pitäis saada sähkömoottori jonka kierroksia pystyis säätämään melko hyvin,sytytys kiekkoja on tullut tehtyä 2:1 yhteen periaatteella, eli tupla määrä "nastoja".
Tarvittava moottorin kierrosluku olisi 400-4000rpm mielellään 12V.
Muitakin ideoita kuunnellaan.
tty
Kokenut Megasquirttaaja

Post by tty »

j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Re: Mekaaninen simulaattori

Post by j-k »

wex4 wrote:Olen rakentamassa mekaanista simulaattoria, varsinkin sytytys puolen testausta varten, sais ongelmat ratkottua pöydällä.
Nyt pitäis saada sähkömoottori jonka kierroksia pystyis säätämään melko hyvin,sytytys kiekkoja on tullut tehtyä 2:1 yhteen periaatteella, eli tupla määrä "nastoja".
Tarvittava moottorin kierrosluku olisi 400-4000rpm mielellään 12V.
Muitakin ideoita kuunnellaan.
Sama mielessä. Moottoria voi ajaa suutinfeteillä kun saa pwm:ää suoraan. Suutinkokoa fixaamalla saa enemmän nopeutta :lol:

12-1 -pyörä vaikka muovilevystä ja lukuhaarukalla. Sama mikä transistori siellä vetää maihin..

Ajattelin kokeilla sierran takalasinpyyhkimen konetta.. mitataan nyt ensin sen ottama virta.

Ja valmis laitehan ei ole simulaattori vaan emulaattori :wink:
j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-k »

MrFairlane
Megajumala

Post by MrFairlane »

Itse ajoin ihan tavallisella akkuporakoneella.
Tosin kierrosluvun säätö on sormituntumasta kiinni, mutta se riitti minulle.
pappa- igor
Kokenut Megasquirttaaja

Post by pappa- igor »

eikös sähköporakone olis hyvä... monesti niissä on se kierrostensäätö potikka siinä "liipaisimessa" :wink:
naksu viä..... suli!!!
j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-k »

Takaisinkytkentä pitäis olla olemassa eli TPS:llä ohjataan konetta. Vielä kun laittais 12V autoimurin läpän taakse, ohjais imurin moottoria suutinfeteillä ja mittaisi vielä MAPilla alipaineen.. :lol: Lambdalle en nyt heti keksi sopivaa paikkaa 8)
wex4
Megasquirttaaja

Post by wex4 »

Akkuporalla nyt testattu, pitäis vissiin tuhota se et sais paremmin testattua eri osaalueet ja TPS,än ym.

Jostain syystä koneeni veti lukkoon "tty,n"linkistä.

Lambdan kun sais vielä kytkettyä olis "mini moottori" täydellinen vai emulaattoriko :D
Post Reply