Releen ohjaus
Moderator: Masi_K
Releen ohjaus
Sähköflektiä ohjaava lämpökytkin lakkasi toimimasta kunnolla. Lisäsin megaan parit komponentit flektin ohjausta varten. Puhallin ei kuitenkaan lähde pyörimään, pöyrii kyllä kun antaa releelle käsin maita. Joku viisaampi voisi arvoioda pitäsiskö näillä kytkennöillä (ja osilla) pelittää. Asetukset on kohdallaan ja tunessa "valo" syttyy niinkun pitääkin
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Kyllä prossussa tapahtuu mielestäni elämää. Bebekissä antavat aina tuon transistorin 2n2222a:ta vastaavana, ja samanlainen jaksaa kyllä vetää bensapumpun releenkin. Pitää tänään tutkia asiaa..
Last edited by villek on Sun Jan 08, 2006 11:23, edited 1 time in total.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Eikös trankun maadoittaessa piirin on virtapiiri aika räkäinen ? Tarkoitan tällä että piipperillä piipatessani saundi oli räkänen
Eli trankku kytkee ja katkoo kokoajan. Tämä siis bensapumpun trankussa.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mikäli ohjain 'kytkee ja katkoo' koko ajan niin kenties firmwaressa jokin bugi - näin siis mikäli mitattava suure kytkentärajan kytkevällä puolella.
Huonoa ohjelmistosuunnittelua edustaa myös alinomainen kytkeytyminen tapauksissa jossa arvo ns. kytkentä rajalla.
Transistorin maaton voi aivan hyvin testata yleismittarin johtavuustestillä.
Huonoa ohjelmistosuunnittelua edustaa myös alinomainen kytkeytyminen tapauksissa jossa arvo ns. kytkentä rajalla.
Transistorin maaton voi aivan hyvin testata yleismittarin johtavuustestillä.
Siis piipperi piippas aivan kuten rele toimii. Rele vetää sen 2s virtojen kytkeytymisen jälkeen esivetona. Tän ajan myös piippas kun aikasemmin testasin. Mutta ääni ei ollut puhdas vaan räkänen. Auto toimii kuitenkin tämän suhteen mainiosti. Voi olla tietenkin että mittarin toinenpää ei ollut puhtaassa maassa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Lainaan vanhaa aihetta ku ei jaksa uutta tehä. ELikkäs kyse olis BC817-40 -pintaliitotrankusta:
http://www.elfa.se/pdf/71/07100639.pdf
Kuinka pätevä veteleen releitä joiden käämin vasus on jotain 90 ohmia? Virran- ja tehonkesto ei ylity, mutta voiko ne ilman jäähyä lämmetä kuitenkin sen verta että tarttee jäähdyttää?
http://www.elfa.se/pdf/71/07100639.pdf
Kuinka pätevä veteleen releitä joiden käämin vasus on jotain 90 ohmia? Virran- ja tehonkesto ei ylity, mutta voiko ne ilman jäähyä lämmetä kuitenkin sen verta että tarttee jäähdyttää?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Ihan hyvin jaksaa ilman mitään kikkailuja. Trankun häviötehoksi tulee tuossa noin 50mW ja hihasta ravistaen tuossa SOT23-kotelossa kärsii hukata ainakin 200-300mW ennen kuin alkaa murheita tulemaan.
Muistaakseni olen käyttänyt juurikin tuota trankkua releiden ohjaukseen. Normaali takapotkudiodi kannattaa tietty muistaa laittaa kytkentään.
Muistaakseni olen käyttänyt juurikin tuota trankkua releiden ohjaukseen. Normaali takapotkudiodi kannattaa tietty muistaa laittaa kytkentään.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85