Bossin -137 moduuli ja mega

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
passi
Kokenut Megasquirttaaja

Bossin -137 moduuli ja mega

Post by passi »

Ajattelin tuoda tietoisuuteen että tuota moduulia ei kannata ohjata megalla. Itselläni oli päänvaivaa tuosta hemmetisti. Ennakko heilui ~10astetta kun katsoi lampulla vauhtipyörällä ja mielestäni kuulin nakutustakin kun ahdot olivat kaakossa ja lämä tiskissä.

Rakentelin sitten triggerin vauhtipyörälle ja sytkää tarjoilee nyt MSD-boksi.

Sittemmin kaverille asentelin -137 purkin kautta MS2:sta ja sama heiluminen esiintyi. Ainut vaan että tuo -137 ei toiminut alkuunkaan MS2:sen kanssa vaan ylikuumeni kaikilla asetuksilla. Noh, sitten ohjaus suoraan VB921:sellä ja sytkä on stabiili kuin koskaan muusta olisi tiennytkään.

Itselläni tuo vauhtipyöräviritys sen verta huonosti starttaa (calculated cranking angle) joten vaihdan triggauksen jakajalle takaisin ja uskon että hyvä tulee.

Foorumilla onkin ollut mainintoja -139:stä jossa ei ole dwell-ohjausta lainkaan. -137 taitaa vaatia ~50% dutycycleä johon megalla sitten ei vaan pääse?

Tälläsiä..
teg
Megajumala

Re: Bossin -137 moduuli ja mega

Post by teg »

passi wrote: Foorumilla onkin ollut mainintoja -139:stä jossa ei ole dwell-ohjausta lainkaan. -137 taitaa vaatia ~50% dutycycleä johon megalla sitten ei vaan pääse?
137 ja 139 on ns. smart-moduleja jotka hoitaa itse dwell-ajoitukset ja niillä olen itse rakennellut useammankin projektin ja hyvin on toiminut.

Megasquirtista saa sen 50% dwell ajan.
Post Reply