iö koneen lämpötila-anturin asennus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Apa
Megasquirt aloittelija

iö koneen lämpötila-anturin asennus

Post by Apa »

eli millätavalla voisi toteuttaa tuollaisen ei vesijäähdytteisen moottorin lämpötila-anturin sijoittamisen. gsx-r 1100 -90 olisi tarkoitus ruveta ruuttaa asentamaan. öljyn lämpötilaa mittaava vaikuttaisi hieman huonolta koska öljy kuitenkin lämpiää paljon hitaammin kuin itse moottori (vai onko näin??)
AJ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by AJ »

Ainakin tälläkin foorumilla jollakin oli ruutattu kupla jossa vedenlämpönä mitattiin öljynlämpöä. En sitten osaa sanoa miten paljon hitaammin se reagoi kuin vesi, jos yleensä reagoi. Kuumemmaksi se tosin nousee.
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Mulla on lämpöanturi ihan lohkon kylkeen ruuvattuna, nokkaketjun kiristimen pultin alla tarkemmin sanoen. Aiemmin oli venttiilikopan pultissa, toimi siinäkin muuten hyvin, mutta kylmällä sadekelillä lämpö tuppasi laskemaan liian alas. Anturina toimii normaali NTC-vastus rengas-Abikoon liimattuna.

Ainakin tuossa mun koneessa öljyn lämmöt nousee niin hitaasti, ettei niiden perusteella kannattaisi kylmäkäyttörikastuksia säätää. Kone lämpenee normaalisti parissa minuutissa niin lämpimäksi, ettei rikastuksia enää tarvita. Öljyn lämmöt alkavat kuitenkin nousemaan vasta paljon myöhemmin. Periaatteessa anturin pitäisi mitata mahdollisimman hyvin kannen lämpötilaa, ja vielä tarkemmin lähinnä imukanavien lämpöä. Rikastusta kun tarvitaan kompensoimaan kylmien kanavien seinämille tiivistyvää polttoainetta.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply