Mistä tyhjäkäyntiventtiili (releellä ohjattava)?
Moderator: Masi_K
Mistä tyhjäkäyntiventtiili (releellä ohjattava)?
Eli tarttis on/off tyylisen tyhjäkäyntiventtiilin että sais tyhjäkäynnin nätiksi. Nyt on askelmoottorilla ohjattu boschilainen mutta sillä heitän vesilintua joten osaisiko joku sanoa mistä autoista löytyy tuollainen on/off tyylinen ratkaisu? Parilta purkaamolta kävin kyselemässä niin olivat aivan pihalla..
BMW E30 M30 cabrio
Audi 80/100 jostain 90 luvun alkupuolelta. Audiin uus semmonen maksaa miljoonia. Mutta sehän ei ole uutta.. Tämä siis PWM llä ohjattava.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Toimii myös ilman mutta silloin kun tyhjäkäynti on sopiva kuumana/lämpöisenä niin kylmänä ei meinaa jaksaa käydä ilman kaasua varsinkaan talvella kunnes lämpiää.
Milläs tuohon megaan saa sellaisen tyhjäkäyntivenan joka pitää kierrokset halutussa arvossa. Esim rupeat kytkintä nostamaan ja kierrokset alkaa tippua niin venttiili nostaa kierroksia jne. Tietysti siihen pisteeseen asti kun venttiilissä riittää vara. Eli ei tälläistä "tiettyyn lämpöön asti tyhjäkäynti on sitä ja sitä"
Ja millainen venttiilin pitää olla ja miten sitä ohjataan
siis jos on yleensäkkään mahdollista
Milläs tuohon megaan saa sellaisen tyhjäkäyntivenan joka pitää kierrokset halutussa arvossa. Esim rupeat kytkintä nostamaan ja kierrokset alkaa tippua niin venttiili nostaa kierroksia jne. Tietysti siihen pisteeseen asti kun venttiilissä riittää vara. Eli ei tälläistä "tiettyyn lämpöön asti tyhjäkäynti on sitä ja sitä"
Ja millainen venttiilin pitää olla ja miten sitä ohjataan
siis jos on yleensäkkään mahdollista
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.htmlVesQ wrote:Toimii myös ilman mutta silloin kun tyhjäkäynti on sopiva kuumana/lämpöisenä niin kylmänä ei meinaa jaksaa käydä ilman kaasua varsinkaan talvella kunnes lämpiää.
Milläs tuohon megaan saa sellaisen tyhjäkäyntivenan joka pitää kierrokset halutussa arvossa. Esim rupeat kytkintä nostamaan ja kierrokset alkaa tippua niin venttiili nostaa kierroksia jne. Tietysti siihen pisteeseen asti kun venttiilissä riittää vara. Eli ei tälläistä "tiettyyn lämpöön asti tyhjäkäynti on sitä ja sitä"
Ja millainen venttiilin pitää olla ja miten sitä ohjataan
siis jos on yleensäkkään mahdollista
ja
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#Fidle
Selventäisikö nuo.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.