Moderator: Masi_K
Mitäs tuo resolutio tarkottaa?turbosbc wrote:Isoilla suuttimilla saatta jäädä tyhjäkäynnillä ja pienellä kuormalla ajaessa resolutio huonoksi. mulla on 4 kpl 700cc suutinta kasikoneessa ja pinnoilla ajaessa aukioloaika on 1.6 ms luokkaa, jolloin seokses tuppaa heittelemään. Eipä tuo juurikaan haittaa kun tosta ei mitään päästöjä mitata.
Paitsi kun tulossa on luokkaa 1000cc suuttimet kun noi kävi heti pieneksi. Mulla ruiskutus tapahtuu plenumiin jolloin voisin käyttää suutinten porrastusta, en oo vielä kokeillut....
Mut eikös tosta paukusta oo just se hyöty, et se nostaa ahdot valmiiks/herkemmin liikkelle lähdössä? Jos on pitoja niin kyllähän se auto paremmin kovemmilla ahdoilla liikkuu.Turbiini wrote:Käytännössä paukku myöhäistää sytytystä reilusti miinuksen puolelle ja hieman rikastaa seosta, lisäksi päästää ilmaa kaasuläpän ohi sen verran että silti jaksaa käydä joutokäyntiä. Koneen läpi siis virtaa reilusti enemmän ilmaa kuin normaalisti joutokäynnillä ja pakolämmöt on suuremmat, eli turbo pyörii lujempaa. Ja koska turbo pyörii nopeammin niin kun kaasua taas ruvetaan painamaan ja ennakot ja seoksetpalautuvat niin ahdot nousevat huomattavasti herkemmin. Käytännössä ahdot ei tipahda vaihdonaikana ollenkaan. Liikkeellelähdön kanssa sillä ei juurikaan ole tekemistä, se on lähtökierrosrajoitin joka extrakoodin ominaisuuksiin kuuluu ja itselläkin on käytössä.
No periaatteessa ainakin silloin jos lähtörajoitin on niin alhaalla ettei ahtoja pääse normaali seoksella ja -ennakolla kertymään. Kummastakaan kyllä ei itsellä kokemustaand1_ wrote:Mut eikös tosta paukusta oo just se hyöty, et se nostaa ahdot valmiiks/herkemmin liikkelle lähdössä? Jos on pitoja niin kyllähän se auto paremmin kovemmilla ahdoilla liikkuu.Tai näin ainaki mä sen tajuun...
ms1 säätää suihkutusaikaa 0.1 ms tarkkuudella. Isoilla suuttimilla voi käydä niin että ESIMERKIKSI 1.5 ms aukioloajalla ollaan laihalla ja 1.6 aukioloajalla ollaan jo rikkaalla. Tämä siis vain tyhjäkäynnillä tai ihan "pintakaasulla" ajaessa.and1_ wrote:Mitäs tuo resolutio tarkottaa?turbosbc wrote:Isoilla suuttimilla saatta jäädä tyhjäkäynnillä ja pienellä kuormalla ajaessa resolutio huonoksi. mulla on 4 kpl 700cc suutinta kasikoneessa ja pinnoilla ajaessa aukioloaika on 1.6 ms luokkaa, jolloin seokses tuppaa heittelemään. Eipä tuo juurikaan haittaa kun tosta ei mitään päästöjä mitata.
Paitsi kun tulossa on luokkaa 1000cc suuttimet kun noi kävi heti pieneksi. Mulla ruiskutus tapahtuu plenumiin jolloin voisin käyttää suutinten porrastusta, en oo vielä kokeillut....Mutta jos seokset heittelee niin sillohan on vaarana liian laiha seos? Eihän se oo hyväks...