lambdaongelma

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Timo_R
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Dec 17, 2005 20:41

lambdaongelma

Post by Timo_R »

Tänään piti pitkästä aikaa tehä pientä säätöä, mutta lambda ei antanut mitään järkeviä arvoja. Anturi on lähes ajamaton, ja mallia lämpiävä.
Arvo pomppi ikäänkuin nollan ja äärettömän välillä kiihdyttäessä. Missään vaiheessa ei saanut tasaista lukemaa. En ehtinyt etsiä vikaa vielä mistään, auto on kyllä seissyt pitemmän aikaa joten kosteuskin voi vaikuttaa.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta?
Volvo 242 2.3 16v TIC *MS2-extra+EDIS*
Volvo 854 T-5R + 855 T-5R
Volvo 940 GLT *käyttis*
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Ei oikeen muutenkaan saa kapeakaista-anturilla kun tasakaasualueet säädeltyä. Kiihdyttelyyn laajakaistaa. Mulla huiteli kans yhdellä lambdalla mitä sattuu, mutta se oli ollut ensin väärin kytkettynä, oma moka oli kun johtojen värit vähän poikkes tavallisesta :oops:
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Moottorin mekaanisen kunnon ja sytytysjärjestelmän on myös oltava kunnossa. Omassa autossani laihan seoksen aiheuttamat sytytyskatkot ilmenivät juuri em. tavalla varsinkin pintakaasulla ajettaessa. Pieni rikastus ko. alueella rauhoitti signaaliin tasaiseksi, ledipalkki seosmittarissa vaihteli ainoastaan kahden ledin välillä. Happianturin signaali- ja maajohdon liitokset on myös syytä tarkistaa sillä mitattavat jännitevaihtelut ovat pieniä.
Post Reply